Thursday, August 28, 2008

Sedikit Renungan

Friday, July 4, 2008

Minda manusia mampu memancar gelombang

Betapa agungnya ciptaan ALLAH. Sedarilah bahawa otak kita pun mampu merambat atau memancar gelombang walaupun dalam frekuensi yang sangat rendah iaitu dari sekitar 3Hz sehingga beberapa ratus Hertz. Untuk dalam keadaan tenang, kita perlu ubah frekuensi minda ke frekuensi sekitar 8Hz - 13 Hz (juga dipanggil gelombang alfa). Caranya ialah melalui sembahyang malam - misalnya sembahyang tahajjud. Cara kedua ialah melalui latihan mengubah frekuensi dengan membuat gegelung khayalan di dalam minda sebanyak 10 pusingan.
Saya yakin bahawa suatu hari nanti, manusia mampu berkomunikasi dengan rakan yang lain dengan hanya menggunakan gelombang minda. Inilah yang dinamakan cerebral communication. Manusia tidak perlu melanggan perkhidmatan telekomunikasi komersil yang ternyata mahal dan membebankan. Pada masa itu semua syarikat telekomunikasi akan bankrap.
Fikirkan:
Dalam kekusyukan atau saat tenang, dianggarkan minda memancar gelombang EM pada frekuensi 8 Hz ( bersamaan 0.000008 MHz). Jadi pada ketika ini jarak gelombang minda kita ialah bersamaan 300Mmsesaat/0.000008MAyunansesaat = 37.5 Juta meter!!!
Jauh betoi tu...sekali hayun sahaja sudah hampir 38,000 Kilometer jarak dia boleh pergi!! Lebih jauh daripada jarak ISS dengan bumi.
Rujukan:( changlunhamradio.blogspot).